On toi muru vaan mainio. Olen huseerannut taas koko päivän "päällepäsmärinä" ja yrittänyt ohjeistaa jätkiä elämään minun tavallani. Toisin sanoen, olen lyllertänyt vaivalloisesti edestakaisin touhuamassa ja motkottamassa. Muru huomasi sen ja kello 16 työnsi minut makkariin ja veti oven perässään kiinni. Käski kyselemättä: "sä menet nyt lepäämään, piste". Nukuin siis tunnin unet, joka muuten teki terää. Sain nimittäin tänään pari päivää sairaslomaa tämän mahani takia. Se kun supistelee ja kiukuttelee kaikin tavoin. Olen jo vanha olemaan raskaana ja siitä hyvästä saan kaikenlaisia vaivoja, joita ei viimeksi ollut. Kun heräsin, olkkarissa katseltiin lastenohjelmia ja muru puuhasi omiaan tietokoneella.

Äskettäin pojat olivat hammaspesulla ja jotenkin onnistuin siihenkin sotkeutumaan. Muru totesi, "pysy sä nyt vaan kaukana tästä hommasta". Veti kylpyhuoneen oven kiinni nokkani edestä ja jatkoivat miehissä iltatoimiaan. Mä ripustelin pyykkiä makkarissa ja nauroin ääneen. On ne niin ihania kun ovat tomerina nuo pojat, eivätkä anna äidin hyppiä silmilleen. Juuri sellaisesta meiningistä mä pidän! Muru piti pintansa pullean pikku-diktaattorin yrittäessä hallita tätä universumia.

1263377787_img-d41d8cd98f00b204e9800998e