Saatiin aika samantien lapsettomuuden hoitoon, yksityisesti ja kalliisti. Taktikoimme koko homman kesälomalle, jotta minä olisin stressitön, kofeiiniton ja tietenkin rentoutuneempi kuin normitilassa.

Me tultiin valinneeksi aivan sairaan hauska lääkäri. Juu, tiedän money talks...Privaattipuolella erikoislääkärit sitovat jopa pikkuvarpaan haavauman jos sitä kekkaisin pyytää. Minulla yleensä, ihmisten kanssa pärjääminen, on ihan täysin henkilökemiasta kiinni. Jotkut tyypit eivät vaan nappaa, enkä sille mitään voi. Vastaanotolla väännettiin vitsiä "vakavasta" aiheesta ja kaikki sujui kivasti. Toimitin kaikki vanhat paperit mukanani vastaanotolle ja koska vaiva on simppeli ja helppo hormoneilla hoitaa, päätimme siirtyä suoraan asiaan. Tutkitaan lisää jos "helppo" hormonikuuritus ei tuota tulosta vuodenvaihteeseen mennessä.

Kun tuli mun kroppani kaivelun vuoro, protokollan mukaisesti lääkäri kysyi murulta, haluaako hän odottaa aulassa. Minä huusin sermin takaa; "no et tasan tule näkemään mitään mitä et olisi ennen nähnyt". Lääkäri totesi siihen, että tämä onkin hyvä anatomian oppitunti miehille, jolloin muru hyökkäsi innoissaan lääkärin viereen tutkimaan monitoria. Nörteillä kun on se vika, että kaikki mahdollinen uusi tieto, mistä tahansa asiasta, on imutettava itseensä...Ihailtavaa aivokapasiteetin käyttöä, toisin kuin blondeilla. Päivittäinen hiuslakan inhaloiminen riittäisi tappamaan jokaikisen välittäjä-aineen pääkopastani.

Siinä minä sitten pötköttelin kun he miehissä keskustelivat innokkaasti munasoluistani, jotka näkyivät kuvaruudulta. Tuumasin vaan, että antakaahan palaa pojat, eipä tunnu missään. Nyt ei kaikki asiat jaksa tuntua ihan todellisilta. Kärpäsestä tulee välillä härkänen ja toisinpäin. Olen niin helvetin hormonihirviö, etten voi katsoa itseäni edes peilistä alkamatta voimaan pahoin. Oikeesti, mua oksettaa ja mun oma vartalo on niin vastenmielinen löllökasa, etten voi käsittää. Ennen tätä hormonisotaa, mulla ei ollut ongelmia itseni kanssa. Tiesin miltä näytän ja hyväksyin sen. Olin lähempänä Wagneria kuin Viiviä....Nyt pääkoppani hokee mantraa Life's a bitch and so am I. Menisipä tämä pian ohi.